ZG Droid

Malo o mobitelima, tabletima, Androidu, iOS-u…

Android i unaprjeđenja – Lollipop?

Moj je G3 na Androidu 5.0, zvanom Lollipop. Već je puno pisano i o LG G3-ici i o Lollipopu, ali ono što ja donosim je pogled jednog korisnika – ovaj put samo malo naprednijeg nego inače.

Da budem potpuno iskren, razlog za ostajanje na stock ROM-u je čista lijenost i komocija. Kako LG ima neke funkcije koje na AOSP i AOKP ROM-ovima nisu dostupne, nisam ih flashao na G3 nego sam ostano na stock-u. Riječ je o običnom IR blasteru, koji solidno često koristim za upravljanje svojim kućnim A\V uređajima.

Uz navedenu funkciju, dodatni je razlog stock ROM-a i što bih se morao downgrade-ati, odnosno, vraćati na stariju verziju OS-a uređaja, pa ga potom rootati, da bih tek onda bio u mogućnosti staviti custom ili AOSP/AOKP ROM. Iako to inače volim, G3 mi je jako drag uređaj i sviđa mi se kako radi, pa mi se i iz tog razloga ne da zezati s flashanjem ROM-ova.

Treći je razlog što je stock nevjerojatno dobar – nedavno sam rebootao uređaj, nakon 702 sata konstantnog uptimea (!) što niti jedan prijašnji uređaj nije bio u mogućnosti niti do pola dostići. Najduži uptime koji sam prije dostigao je bio na prethodnom uređaju, Galaxy S3, s kojim sam postigao 280-ak sati (dakle, niti pola). G3 sam ažurirao kad se nadogradnja pojavila, over-the-air, i od tad je radio bez ijednog štucanja navedenih 702 sata. U jednom je trenutku izgubio WiFi povezivost, koja se uredno vratila nakon restarta. Mental note: 702 sata je 29 dana i 8 sati. Moram priznati da sam time vrlo zadovoljan.

Još je jedna stvar koja me oduševila je i produženo trajanje baterije. Na KitKatu, 4.4.2, moja je G3-ica držala oko 20-ak posto manje nego na Lollipopu. A subjektivni je dojam da je ovdje sve glađe, fluidnije, s manje zastajkivanja – osim jedne, izrazito iritantne stvari. LG Keyboard je najgori dio cijele nadogradnje, koja je nakon pola sata korištenja počela kasniti – i to opako. Kod običnog tipkanja (nisam jedan od mega-ultra-hiper-genijalno brzih tipkača poruka) slova su se pokazivala usporeno, u nekim momentima i po nekoliko sekundi nakon prestanka tipkanja. Situacija u kojoj ja upišem rečenicu i prestanem tipkati, a mobitel još uvijek slovka jedno po jedno slovo u to tekstualno polje je tragikomična. Problem je riješen instalacijom nove tipkovnice (Hacker’s keyboarda) s Play Store-a, i NIKAD se više nije ponovio.

Od ostalih “modifikacija” navodim samo Apex Launcher, kojime sam zamijenio stock, što radim na svim telefonima koje sam imao, bilo stock ili aftermarket ROM, pa čak i na CyanogenModu, jer sam jednostavno navikao na njegove postavke, povremene bugove koji ne pogađaju niti jedan drugi launcher, ali i mogućnosti koje ima, koje dosta drugih launchera niti nema. Naravno, ovo se ne odnosi na Nova Launcher, koji je po mnogima najbolji launcher za Android – ali ja ga ne koristim iz navike – i zato jer imam plaćenu, punu verziju Apexa.

Ne mogu iznositi neke usporedbe s iOS-om 8, nisam ga koristio duže od par sekundi, kao ni s Windowsima 8, koje jednako toliko imah u rukama, no čini mi se da je s Lollipopom na tržište došao vrlo ozbiljan igrač u ratu mobilnih operativnih sustava. No napominjem, tek sad se za Android može reći da je pravi ozbiljni mobilni OS, koji donosi puno dobrih stvari, te iako nije riješen dječjih bolesti, pretendira na mjesto najboljeg OS-a. Mnogi se neće složiti sa mnom, iz razloga vjernosti nekom drugom OS-u ili što misle da je Android ionako najbolji – svejedno, nadmetanje traje, a Android sve bolje kotira kod kupaca, koji imaju sve bolje mišljenje o njemu.

Oglasi

Single Post Navigation

Komentiraj

