ZG Droid

Malo o mobitelima, tabletima, Androidu, iOS-u…

Muke po CM-u

Kako volim prčkati po svojim uređajima, tako je i LG dobio CyanogenMod. I to ni više ni manje, CM12.1 – Android 5.1.1. Eh, da ni svemoćni CyanogenMod nije savršen, svjedoči i prijava veliko broja problema koje taj custom ROM ima: od manjih problema s GSM vezama, do većih problema s WiFi-jem. A kad govorimo o problemu s WiFi-jem, tu nije riječ o jednom problemu, nego nizu njih. Jedan od njih se događa i meni, a sudeći po nekim napisima, događa se već dugo, od CM verzije 11.

1280px-Wi-Fi_Logo.svgNaime, moj dragi LG sa CM12.1 povremeno izgubi pamćenje – i pobriše spremljene WiFi veze. Da imam jednu ili dvije veze, ne bi bio veliki problem, no ja ih imam desetak. I ne znam za sve lozinke izravno iz glave. Pa to postaje prava PITA – pain in the ass. Dok se prilikom običnog rada s mobitelom ovaj problem ne ispoljava baš često, svaki je restart lutrija. Veze možda nestanu, a možda i ne.

Čačkanje po permissionima wpa_supplicant.conf datoteke nije pomoglo, kao ni ručno mijenjanje datoteke. Već sam se pomirio s činjenicom da ću morati postaviti neki note u kojem ću imati sve WiFi konfiguracije i lozinke, ili da ću se vratiti na stock ROM (jer ovo je prilično veliki deal-breaker za mene). Tada sam došao do ideje da potražim neku aplikaciju u Play Store-u koja bi eventualno mogla spremiti i vratiti te spremljene WiFi veze.

Pronašao sam ih dosta. Neke sam odmah odbacio radi halo-efekta (jer ne volim aplikacije koje imaju screenshotove napravljene na Gingerbreadu), a 5-6 sam isprobao. I dok neke ne rade doslovno ništa, druge rade i previše, jer su prepune pop-up reklama (gašenje jedne je zahtijevalo 15 klikova na back tipku, jer se otvarao oglas za oglasom… fuj). I napokon, nađoh jednu koja svoj posao radi dobro, jednostavno i lako. Iako joj backup WiFi veza nije prva stvar koju radi, tu zadaću obavlja besprijekorno. Riječ je o aplikaciji WiFi Connection Manager, koju toplo preporučam.

S ovime se mogu saživjeti s nesretnim CM-om čak i s nerješenim problemom (iako bih volio da nema tog problema), i nemam potrebu za vraćanje na stock ROM (koji, kad nije rootan nije niti dobar, a kada je rootam, zahtijeva dosta tweakanja da bi baterija bila dugotrajnija – a tu najviše podrazumijevam Greenify i neki custom kernel). Ne može se reći da i CM12.1 nisam “preuredio”, ali se od prosječnog CM korisnika takva stvar i očekuje – stock ROM korisnici za to niti nemaju mogućnost.

Svima koji ovo čitaju poručujem da dobro razmisle što od custom ROM-a očekuju, kako ovakvih problema ne bi bilo. Jedan me kollega s faksa baš danas pitao što bi bilo dobro za njegov, sad već vremešni Galaxy S3, jer se isti počeo blesavo ponašati. Naravno, ima aplikacija koje ne bi trebao izgubiti i brisati, tako da nije riječ o samom flashanju novog ROM-a, nego se uređaj treba rootati, pa backupirati, flashati, pa restoreati… Nije za korisnike sa slabim srcem i želucem 🙂 Srećom, kolega ima jako srce i dobar želudac, i siguran sam da će posao obaviti bez problema… A ako neće, doći će do mene, pa ćemo već nešto smisliti 😉

Oglasi

Single Post Navigation

Komentiraj

