ZG Droid

Malo o mobitelima, tabletima, Androidu, iOS-u…

Android stick MK808B Plus

MK808B Plus M805 Quad-CoreNabavio sam novi gadget, Android HDMI stick MK808B Plus, generički. Riječ je o minijaturnom računalu s AMLogic M805 SoC-om s 1 GB radne memorije i 8 GB pohrane. Na sticku se, u trenutku otvaranja kutije, nalazio Android 4.4.

I radio je pristojno još neko kratko vrijeme. Naime, nisam zadovoljan s Androidom na takvim stickovima, jer je upravljanje tipkovnicom nevjerojatno teško i neintuitivno, a na tipkovnicama koje imam miševi su a) katastrofa, ili b) katastrofa. Kako je inače namjena navedenog gadgeta samo kao HTPC, instalirao sam na njega XBMC, odnosno, po novome Kodi. I ta kombinacija ne radi loše. No, ako stroj palimo i gasimo, postoji onaj dio home screena, kad je potrebno pokrenuti Kodi – ručno.

MK808B Plus portovi

MK808B Plus portovi

Kako sam ja teška lijenčina, našao sam na Google Play-u aplikaciju XBMC Launcher, odnosno aplikaciju koja se predstavlja kao Home, ali izravno otvara Kodi. I to radi prilično dobro, dok nije potrebno promijeniti neku postavku u sistemu, ili spojiti bluetooth tipkovnicu ili tako neku operaciju. E, tad ovo postaje lagani pain in the ass, jer je potrebno prvo upaliti stroj, pričekati da se Kodi učita (a to ipak malo duže traje), te onda UGASITI Kodi, odabrati privremeni Home, napraviti promjene, te ponovno pokrenuti Kodi. Kratko rečeno, fuj procedura.

Uz navedeno, Android sasvim lijepo radi, ali Kodi baš i ne. Zašto? Jer je Android posrkao sve resurse koje stroj ima, a kojih baš i nema u izobilju. 1 GB radne memorije i četverojezgreni procesor su divna stvar za Android, ali na sve to pokrenuti i vrlo zahtjevnu multimedijsku aplikaciju nije baš zgodno. A da ne spominjem da sam stvarno puno vremena potrošio da bi sve lijepo radilo – jer Android nema baš običaj puštati i DivX, Xvid, H.264, H.265 – da, može, ali nisam našao niti jednu aplikaciju koja sve to može odjednom, a da dopušta Kodiju korištenje istih kodeka.

Tu na red dolaze razni entuzijasti (čitaj: totalni frikovi, s puno viška vremena – neka ih je, bez njih ne bih imao ovo što imam jer neke stvari ja ne znam napraviti), pa sam na jednom forumu pronašao custom ROM za navedeni gadget. A ROM je: openELEC. Iako sam postavio link na originalni sajt openELEC-a, tamo custom ROM-a nema, dečki se bave više mainstream uređajima. ROM koji je meni pomogao nalazi se ovdje.

Reset tipkaInstalacija ja jednostavna, jednom pročitaš upute i znaš što treba raditi: ubaciti sadržaj zip datoteke u root stroja, pokrenuti ga toothpick metodom, i instalacija kreće. I kratka je, oko 2-3 minute kasnije openELEC se boota. A što je toothpick metoda? E, to je vrlo opskuran način pokretanja stroja, gdje je kroz jednu, naizgled potpuno nebitnu rupicu na kućištu stisne reset tipka dok je stroj ugašen, te se, držeći taj reset stisnut, stroj upali. E, pa, da ne bi bilo jednostavno, nit je rupica dovoljno velika za čačkalicu, nit je reset smješten pravilno, ravno ispod (je*emti OEM!). Nakon kraćeg čačkanja (čitaj: 30-40 minuta), uspio sam shvatiti i kako naći reset, i kako i čime ga stisnuti, i kako ga zadržati stisnutog, i kako pokrenuti stroj s trećom rukom (da, treba i treća ruka), i kad pustiti reset da se instalacija pokrene.

Nepotrebno zakomplicirana procedura me ipak nije sprječila da sad uživam u punom Kodiju na openELEC platformi, i iako radi 10-ak posto sporije nego na x86 (i još 10% sporije nego na x64), stroj radi super i, najbitnije, ne pregrijava se (moj Atom stroj ima tendenciju samogašenja u zadnje vrijeme, ostario je i postao meteoropat – čim je vruće, ne želi dugo raditi. Starkelja). Tako je u moj dom došao novi HTPC, puno skromnijeg po veličini, ali bitno funkcionalnijeg. Napomenut ću samo da imam iskorišten jedan USB (od dva), da microSD slot nisam iskoristio, i da ovaj stroj troši cca 15W za razliku od Atoma koji je trošio 30-45W bez problema (što je isto, ruku na srce, malo).

Ako ćete imati potrebu za nekim uputama kako ovaj stick prebaciti na openELEC, slobodno mi se javite 🙂

Oglasi

Single Post Navigation

Komentiraj

