ZG Droid

Malo o mobitelima, tabletima, Androidu, iOS-u…

LG G5: Nastavak LG-ova

Opet ja s novim mobitelom, opet iz LG-ove linije, opet flagshipG5. Prema specifikacijama zvijer, s nekim dobrim dodacima koje ostali nemaju, no je li sve kao na papiru?

Uređaj je hardverski stvarno impresivan, Snapdragon 820, s 4 GB sistemske memorije, 32 GB prostora za spremanje, 5,3 inčni ekran s Retina rezolucijom, elegantno kućište, LG Friends uključeni (istina, samo neki). Procesor i grafika upareni s visokom količinom radne memorije stvarno jedu djecu za doručak, sve radi izvanredno brzo i glatko, a multitasking bez ikakvih zastajkivanja prilikom prebacivanja između otvorenih aplikacija. Uz navedeno, ekran izgleda odlično, iako nije riječ o OLEDU nego o “običnom” IPS LCD-u. Dijagonala od 5.3 inča s visokim brojem piksela (1440 u širini i 2560 u visini) daju odličnu gustoću od 554 piksela, što prikazu daje fantastičnu oštrinu. Moram spomenuti da moje oko ne vidi prevelike razlike u usporedbi s ekranom G3-ice, koji ima istu rezoluciju ali veću dijagonalu. Spomenut ću i touch, koji po mojem mišljenju radi fascinantno dobro, bez grešaka, bez lagova, jednostavno sve prihvaća i precizan je za poludit’.

WiFi, Bluetooth i ostali radio uređaji rade. Imaju dva stanja – ili rade bez greške, ili su isključeni. Kod mene, s obzirom na Garmina, sve je uključeno osim FM radija, koji sam prestao koristiti (ne jer ne valja ili jer nema dobrih stanica, nego iz razloga sigurnosti – često sam na biciklu, i želim vidjeti i čuti promet oko sebe). Ako slušam ikakvu glazbu, koristim žičane slušalice, jer su moje BT stereo slušalice (iako meni dovoljno kvalitetnog zvuka) bile dosta nekvalitetne izrade – pa su završile u više komada u rukama mojeg stručnog sina. Priložene žičane slušalice imaju odličan iako ne super-HiFi zvuk, ali ih izbjegavam jer su mi neudobne. One iz G3 bundlea su mi bile bolje… Super-HiFi zvuk je moguće dobiti samo korištenjem drugih, boljih slušalica, ali i dodatkom Bang&Olufsen DAC-a. Jednostavno se skine “brada” uređaja, stavi nova s navedenim DAC-om, i super-HiFi zvuk je tu… Problem je što navedeni dodatak nije u originalnom pakiranju, nego ga je potrebno zasebno kupiti – što meni osobno predstavlja nepotreban izdatak. Nekome tko više sluša glazbu na svom mobilnom uređaju ovaj dodatak nikako nije bespotrebno trošenje novca, a zvuk je čak i s lošijim slušalicama osjetno bolji (da, isprobao sam kako B&O DAC radi, ne pitajte kako sam do njega došao).

Kamera je za moje potrebe odlična. Već i automatske postavke odrađuju većinu posla dobro, a za zahtjevnije, tu je i potpuno ručni način rada. Baš taj način uparen s drugim dodatkom, LG CAM Plus, koji se kod nekih operatera isporučuje u paketu, daje ovom telefonu mogućnost izrade stvarno impresivnih foto-uradaka. Kako se ne bavim fotografijom, u dalje opise ovog dijela uređaja neću ići jer sve ostalo spada pod onu staru latinsku “de gustibus non est disputandum

Baterija je pomalo razočaranje, no ne preveliko. Iako bih volio jaču bateriju, za većinu poslova ova je dovoljna. Većinu, ne sve. Kao povremeni igrač osjećam nedostatak kapaciteta baterija, no uglavnom navečer, kad sam kod kuće, i kada se mogu priključiti na strujni  kabel. No, čim se zaigram imalo više od uobičajenih 30-45 minuta dnevno, kapacitet baterije više nije dovoljan za cijeli dan. Tu ne baš ugodnu situaciju donekle popravlja LG CAM Plus dodatak koji ima ugrađenu dodatnu bateriju od 1200 mAh, koja s ugrađenih 2800 mAh daje već solidan kapacitet. Iako se ne bih bunio da je u uređaj postavljena i jača baterija…

Navedeni dodaci, B&O DAC i LG CAM Plus čine dio LG Friends obitelji koji ima izravnu fizičku interakciju s ovim telefonom. I da budem iskren, iako to radi dobro, način izmjene ovih dodataka je izveden, barem iz korisničkog kuta gledanja – loše. Kad je potrebno ugasiti cijeli uređaj kako bi se neki dodatak mogao postaviti, korisnik bespotrebno gubi vrijeme na gašenje i paljenje uređaja, kao i ionako ne preveliki kapacitet baterije. Gašenje i ponovno paljenje uređaja “posrče” 8-10% baterije, što meni znači doista veliku razliku, naročito ako je razlog postavljanja dodatka upravo dopunjavanje baterije iz one dodatne u LG CAM Plus dodatku. Naime, taj dodatak nije ekstenzija, odnosno proširenje glavne baterije, nego uređaj koji puni glavnu bateriju u hodu – no, samo ako preostali kapacitet glavne baterije nije ispod neke određene razine. Što znači, pri vrlo niskom kapacitetu od 10-15% ovaj dodatak uopće ne dopunjava glavnu bateriju! Dakle, iako imate dodatnu bateriju, ako se ne sjetite dovoljno na vrijeme, ta vam baterija baš ništa ne znači… Prilično glup potez od strane LG-a, za koji se nadam da će biti ispravljen u nekoj firmware nadogradnji.

Drugi je, po meni osobno, problem spajanja dodataka na uređaj. Iako mi cijela izrada uređaja izgleda izuzetno dobro, nekako mi sklop za dodatke ne ulijeva povjerenje kao da će izdržati prevelik broj izmjena, no kako imam garanciju od dvije godine, živi bili pa vidjeli. Volio bih da me LG ovdje demantira i time vrlo ugodno iznenadi.

Na uređaju je stock ROM. I ostaje takav dok god se uređaj ovako lijepo ponaša – a i za ovo se nadam da će biti duže nego na G3, kao i uostalom, na većini stock ROM-ova proizvođača. Za sad ROM nisam ni rootao, pa ćemo vidjeti koliko ću izdržati bez tih akcija.

U svakom slučaju, svaki uređaj ima svoje prednosti i mane, a meni se LG sviđa kakav je (prihvaćam sve njegove mane kakve jesu, i koristim ga kakav je – zadovoljan sam uređajem).

Oglasi

Single Post Navigation

Odgovori

