ZG Droid

Malo o mobitelima, tabletima, Androidu, iOS-u…

Raspberry Pi – novotarija i gušt

20170118_225714

RetroPiStation

Imam Raspberry Pi 2 B+ (valjda sam dobar model rekao, to je dvojka s gigom radne memorije)… I složio sam RetroPiStation. E, sad se vi pitate “A koji je to vrag?” Pa, stvar je prilično jednostavna: Raspberry Pi s emulatorima za hrpu starih konzola i računala, namijenjen igrama.

Ne, ja nisam složio taj ROM, za to nemam dovoljno znanja. Taj sam ROM “pokupio” na RPi sajtu, prilagodio neke sitnice, te klincima složio 20-30 najboljih retro igara. A zašto ona uopće pišem o tome? Pa, moj RetroPiStation je hardverska stvar – navedeni RPi je ugrađen na 15 inčni monitor, s jednim naponskim kablom i za monitor i RPi, te s dva gamepada.

Ono što je najbolje u cijeloj priči, s čime se zaista moram hvaliti, jest napajanje za RPi. Za one koji ne znaju, RPi nema standardno napajanje poput modernih računala, koje potpuno isključuje struju matičnoj ploči računala, te se na gumb ponovno može upaliti. Za RPi je potrebno strujni kabel izvući iz zida (u potpunosti prekinuti dovod struje) te ga ponovno utaknuti u utičnicu kad se RPijem želimo ponovno koristiti.

20170118_225810Postoje sklopovi koji se oslanjaju na neke python skripte koje omogućuju gašenje RPija na pritisak gumba, što meni nije potrebno. Ja sam s jednim relejem, Arduino Nano klonom i običnim gumbom napravio HARDVERSKO prekidanje napajanja bez potrebe isključivanja iz struje. Naravno, to napajanje radi u suradnji s RPijem: nakon što završimo s RPijem i pošaljemo mu shutdown komandu, moj sklop shvati kada je RPi “ugašen” te mu u potpunosti isključi struju. Na pritisak gumba ponovno dostavi struju RPiju, koji se tad upali… Baz ijedne linije koda na RPiju, ali sa dosta (jednostavnog) koda za Arduino. Usput budi rečeno, to je moj prvi Arduino kod koji sam u potpunosti sam napisao, bez korištenja Visuina (mog inače omiljenog vizualnog editora za Arduino) ili bilo kojeg drugog alata osim standardnog Arduino IDE. Moj prvi potpuno samostalno napisani kod. I, po mojem ne baš skromnom mišljenju, genijalno napravljeno napajanje 🙂

20170118_225803

Sklop za RPi – Arduino Nano klon, relej, 220vto5V2A napajanje

Da pojasnim stvari: napajanje koristi RPi GPIO pinove, točnije GROUND (pin 6) i pin 8 (UART TX). Upravo pin 8 koji tijekom rada RPija drži napon od 3.3v, nakon shutdown komande i gašenja OS-a ostaje bez napona. To mi je dalo ideju da moj Nano dobije tu informaciju, te nakon toga relejem isključi dotok struje u RPi. Pritiskom na gumb, relej se opet okreće, pušta struju u RPi i Nano dobiva informaciju da RPi radi. Jednostavno 🙂

Prilažem Arduino sketch koji se uploada na Nano. Pin D5 je spojen na RPi pin 8, pin D6 je spojen na relej, pin D7 je spojen na gumb. Gumb je na drugu stranu spojen na GROUND. GROUND je spojen i na relej i na RPi pin 6 (GROUND). Relej je spojen na Nano 5V pin za napajanje.

Napajanje je 220v to 5v 2A stepdown, kupljen na ebayu, iz kojeg vodi microUSB kabel u relej, te iz releja u RPi, te DuPont kablovi u Nano. Sve je smješteno u stalak monitora, u koji je ugrađen i HDMI2VGA konverter. Za cjelokupnu izradu sam koristio dosta vrućeg ljepila, no vjerujem da bi, s dobrim alatom i materijalima, mogao napraviti i znatno bolji i ljepši RetroPiStation.

Oglasi

Single Post Navigation

Komentiraj

