ZG Droid

Malo o mobitelima, tabletima, Androidu, iOS-u…

Kućna radinost – benchtop power supply

Moj benchtop power supply

Kućna automatika i Arduino su stvari koje me u zadnje vrijeme sve više zanimaju. Radim s time sve više, i jedna od pametnih stvari koje mi nedostaju je i kvalitetan power supply, s regulacijom napona. Kako su gotovi vrlo skupi, a ja sam prilično škrt, odlučio sam sâm napraviti jedan.

Osnovni zahtjevi za power supply su:

  • mogućnost izbora napona – 3,3V, 5V, 12V
  • krokodilke koje ne moram stalno premještati za napon
  • USB za razne primjene
  • kid-proofing
  • niska cijena

Signalna LED-ica

Sâm sam složio gotovo sve, u ovoj fazi sklapanja. Nedostaje vizualni prikaz napona (voltmetar naručen s eBaya, u dolasku je) i USB port(ovi). Voltmetar će biti ugrađen čim ga dobijem. USB portovi su ovdje, kupljeni, samo ih trebam ugraditi. Ovo “samo” nije baš sasvim jednostavno, jer trebam izglodati kutiju, postaviti na inteligentne pozicije, ali ništa nije nemoguće.

Sadašnji power supply koristi 300W napajanje iz nekog računala (hvala Mladen!), a kutija koju sam uredio je od starog Western Digitalovog diska (koji je mojem ocu prestao raditi – disk radi, elektronika kutije gecrkt). Glavni prekidač je kupljen u Chipoteci, ima zaštitu da klinci ne bi “slučajno” upalili power supply. Zanimljivi dio je prekidač za odabir voltaže, koji u osnovi ima 6 pozicija od kojih je jedno bez spoja – a to je iz starog, pregorjelog ručnog miksera.

Prekidač za odabir napona, izvađen iz starog miksera

Mikser je osim prekidača darovao i elektromotor, koji će biti jako lijepo iskorišten u nekim drugim projektima. ATX priključak je “spašen” s jedne stare, pregorjele ploče (opet, hvala Mladen!). Upravo taj priključak mi je omogućio da koristim vanjsko napajanje, da ništa ne moram rezati, i da ta napajanja po potrebi mogu i lako promijeniti.

24-pinski ATX priključak, spašen sa stare matične ploče

Na kućištu sam postavio i malu zelenu LED-icu, da vidim kad je PS upaljen, iako isto mogu utvrditi i kad bacim pogled na prekidač. No, ovo je ipak jednostavnije, a meni je bio gušt to ugraditi. USB portovi koji još nisu ugrađeni, biti će postavljeni s prednje i bočne strane, i služiti će, osim za napajanje projekata, i za punjenje mobitela i tableta. Dakle, dupla korist. Voltmetar neće biti ugrađen u kućište, nego će biti postavljen izvana, pod kutom, za lakši pregled napona.

Ovakvi projekti me u zadnje vrijeme jako vesele. Oko njih ima dosta posla, no rezultat je po mojem, ne baš skromnom mišljenju, odličan. Benchtop power supply je definitivni must-have za bilo koga tko se bavi prototipiranjem, a u biti ga je vrlo jednostavno i jeftino napraviti.

UPDATE: benchtop power supply je nadograđen dvama USB portovima za spajanje i punjenje raznih uređaja, ali i sa jednim microUSB kablom, za brzo priključivanje. Sad još nedostaje samo voltmetar, koji još nije stigao s eBaya… 🙂

Oglasi

Single Post Navigation

Odgovori

