ZG Droid

Malo o mobitelima, tabletima, Androidu, iOS-u…

RC auto – igra s Arduinom

Da se igram s Arduinom nije niti tajna, niti nepoznanica. No do sada se nisam previše bavio stvarima van IoT-a, pa je izlet u preinaku RC autića u RC BT Arduino autić novost.

rcauto

Prebojan iz crvene u crno, sa “gešpric” efektom i dvije “sportske” linije 🙂

Počelo je mojim otkrivanjem jednog tutorijala kako najjednostavnije napraviti RC auto s Arduinom upravljan Android aplikacijom putem bluetootha.  Nisam se time do tog trena susreo, no činilo mi se jednostavno i zanimljivo. I tako sam u dječjoj sobi pronašao jedan stari RC auto koji je sin dobio od nekoga, no bez daljinskog upravljača, kao najobičniju igračku na guranje. Auto je završio rastavljen, naravno, da bih otkrio da mu elektromotori rade besprijekorno. Elektronika me, naravno, nije interesirala, namjeravao sam složiti svoje.

Odlučio sam nabaviti Arduino Nano (radi veličine), HC-05 bluetooth modul, L298N motor driver (dovoljan za upravljanje dva motora), te dodatke koji će auto sinu učiniti još dojmljivijim i zanimljivim: hrpu LED-ica i maleni piezo-zvučnik za trubu. LED-ice su bijele za prednja i rikverc svjetla, crvene za stop i stražnje pozicijske, te treptajuće za žmigavce. Jedna zelena se nalazi u podnožju auta za on/off status.

Auto sam prvo cijeli izbrusio, prebojao, te izbušio potrebne rupe za LED-ice, zatim postavio Nano, L298N i HC-05 u unutrašnost, no najveći problem su mi bile baterije. Mjesto na kojem su stajale baterije prije konverzije je moglo ostati namjenjeno za baterije, no 4 baterije od 1,5 volti mi niti po kapacitetu niti voltaži nisu bile dovoljne – trebao sam visoki kapacitet u sprezi sa solidnim naponom (7-12V). Rješenje je battery-pack s mog bicikla, napona 8,4V, 4000 mAh kapaciteta – sasvim dovoljno da auto punom brzinom juri više od standardnih 10 minuta.

Domet ovakih jeftilen RC autića nije prevelik, možda 10 metara. Obična konverzija sa standardnim HC-05 modulom ne bi imala puno veći domet, ako bi i taj domet bio dostignut – HC-05 ima vrlo malu otisnutu antenu, i nije baš predviđen za ovakve namjene, stoga taj podatak uopće ne čudi. No, jednostavnim hackom taj domet sam višestruko povećao – na podnožje postojeće antene na samoj pločici zalemio sam 15 cm obične bakrene žice – domet se provjereno povećao na 20 metara, a sudeći po odzivu auta na komande sa mobitela, nisam došao do limita 🙂

Putem Android aplikacije mogu upravljati, osim samom vožnjom, i ostalim stvarima na autu, odnosno svjetlima. Tako imam zasebno dugme za prednja, zasebno za stražnja svjetla, zasebno dugme za trubu, i zasebno za sva 4 žmigavca. Kako volim upaliti prednja i stražnja svjetla zajedno, jedno sam dugme namijenio tome, dok sam ono drugo namijenio za maglenke (za koje ovaj auto ima mjesta i koje sam ugradio). Tako je auto mom malcu vrlo zanimljiv jer se, osim “obične” vožnje, od ostalih RC autića razlikuje i vrlo živopisnim izgledom na terenu. I zvukom 🙂

Aplikaciju za Android (najviše za telefone, no radi i na tabletima, ali nije praktično baš) nisam programirao ja, nego sam je preuzeo s Google Playa, te ugrađene kôdove i funkcije iskoristio za svoju konverziju.

Ovo je prvi autić koji sam “sredio”, i moram priznati da mi se sviđa, iako vidim mjesta za poboljšanja. Tako sam za sljedeći projekt odlučio nabaviti malo veći RC autić, te osim konverzije na Arduino ugraditi i FPV kameru :-D. Taj RC auto neće imati bluetooth vezu, nego ću koristiti dva 433MHz HC-12 modula s teoretskim dometom od 1,8 km (nema šanse da to ikad uspijem iskoristiti, no velik domet nije loša stvar), te ću kontroler izraditi sâm. Mogao bih kupiti kontroler i receiver i ugraditi sve u neku šasiju (naravno da takve stvari postoje), no za moj ukus su skupe, a i želim naučiti nove stvari i raditi ih sâm.

Single Post Navigation

Komentiraj